HomeNieuwsNieuwe geldautomaat in Vesting Elburg

Nieuwe geldautomaat in Vesting Elburg

Publicatiedatum: 28 jul. 2017

Onlangs werd, dankzij een bericht van Winkeliersvereniging Elburg, duidelijk dat de laatste geldautomaat uit Vesting Elburg zou verdwijnen. Dat mocht volgens de middenstanders niet gebeuren en de SGP begreep dat terdege. Mede dankzij de online petitie die de SGP organiseerde, en in korte tijd zo'n 250 keer getekend werd, ondernam waarnemend burgemeester Harry Dijksma actie. Op aandringen van Dijksma heeft SNS bank besloten dat in de Elburger Hema een nieuwe geldautomaat gevestigd wordt.

De Elburger SGP-ers zijn in hun nopjes met deze uitkomst. "We willen de ondernemers en bewoners van in de Elburger Vesting zo goed mogelijk van dienst zijn. We kunnen niet alles, maar zetten de ons beschikbare middelen graag in", zo benadrukt SGP-afdelingsvoorzitter Gerrit Wijnne deze actie. Het bleek een actie te zijn die niet iedereen van de SGP verwachtte. "Ik kreeg van enkele ondernemers te horen dat ze verrast waren door de SGP", zo vervolgt hij lachend. "Ze vonden het meer iets voor een ondernemerspartij. Nu ja, dan hebben we dat ook meteen duidelijk: de SGP is er ook voor ondernemers!"

Burgemeester Dijksma heeft aangegeven dat de SNS bank hem toegezegd heeft voor 1 september een nieuwe geldautomaat in de Hema aan de Beekstraat te plaatsen.